Forum ..::PORSCHE::..
..::PORSCHE::..
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

356

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> 356
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:12, 09 Lut 2006    Temat postu: 356

W roku 1947, Ferry Porsche, syn wielkiego Ferdynanda razem z Erwinem Komendą, słynnym stylistą zaprojektował dwuosobowy samochód sportowy oparty w dużej mierze na Volkswagenie Garbusie. To właśnie Ferry stanął na czele Porsche, gdy jego ojciec trafił po wojnie do obozu jenieckiego. Sytuacja rodzinnej firmy była wówczas katastrofalna – bombardowania zniszczyły fabrykę, a maszyny został skonfiskowane. Brakowało pieniędzy i materiałów. Prace na prototypem 356 ciągnęły się przez kilka miesięcy z jeszcze innego powodu - konstruktor, któremu zlecono to zadanie, nadużywał alkoholu. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony silnik pochodzący z Volkswagena o pojemności 1,1 litra i mocy 35 KM. Nadwozie samochodu wykonano z aluminium, a wnętrze obito skórą. Auto było bardzo lekkie, dzięki czemu mogło się poszczycić naprawdę dobrym przyspieszeniem. Problemy pojawiły się za to przy budowaniu podwozia, gdyż okazało się, że cała konstrukcja nie wytrzymuje dużych obciążeń. Postanowiono skonstruować model w wersji coupe. Projekt ten prawdopodobnie nigdy nie trafił by do produkcji seryjnej gdyby nie dwójka szwajcarskich sportsmenów pasjonująca się wyścigami samochodowymi, zamówiła u Porsche pięć egzemplarzy modelu 356. Wpłacili umówione zaliczki i dzięki nim do roku 1949 zbudowanych zostało 49 modeli z tym rodzajem nadwozia. Posiadały one hydrauliczne hamulce, wzmocnioną przednią oś, lepsze amortyzatory hydrauliczne oraz mocniejszy silnik. Jego moc wynosiła już 40 KM.
Charakterystyczną cechą tego auta była dzielona przednia szyba. Za główny atut uważano zaś jakość wykończenia. Nie mogło to dziwić – wszak każdy model składano ręcznie. Gdy w 1951 roku Porsche 356 debiutowało podczas salonu samochodowego w Paryżu, towarzyszyły mu bardzo przychylne opinie. Popularność modelu 356 być może była ostatnią deską ratunku dla niemieckiej marki.

Szefowie Porsche zrobili wszystko, by ich pierwszy sportowy samochód nie przeszedł bez echa. W roku 1951 dołożyli wszelkich starań, by model 356 zwrócił na siebie uwagę podczas prestiżowego wyścigu Le Mans. Nadwozie auta wykonano z aluminium. Wyklepywał je ręcznie jeden z inżynierów firmy. Samochód zajął pierwsze miejsce w wyścigu w klasie 1,1 l. Na fali sukcesów, jesienią 1951 roku na rynku pojawił się 356 wyposażony w 1,3-litrową jednostkę o mocy 44 KM. Później dołączyła do niego wersja wyczynowa z silnikiem 55-konnym. Konstruktorzy Porsche opracowali też model napędzany motorem o mocy 70 KM, jednak trafił on do seryjnej produkcji dopiero po zlikwidowaniu wadliwej konstrukcji napędu.

W 1953 roku, dzięki umowie z Maxem Hoffmanem, sportowe Porsche zawitało do Stanów Zjednoczonych. Niedługo potem 356 trafił do salonów sprzedaży. Hoffman ciągle nalegał, by Porsche przygotowało nieco tańszą, otwartą wersję modelu, która miała podbić Zachodnie Wybrzeże USA. 356 Speedster z silnikiem 1,5 okazał się kalifornijskim hitem. Do roku 1959 sprzedano tam ponad 4100 egzemplarzy tego auta. W tym samym czasie w Europie pojawiła się jedna z najsłynniejszych wersji kultowego 356 – Carrera napędzana jednostką o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM. Do zakończenia produkcji tego modelu w roku 1964 powstało blisko 80 tysięcy sportowego Porsche. Rok później zastąpił go inny kultowy wóz – 911.

Dziś Porsche 356 należy do najbardziej pożądanych aut na rynku kolekcjonerskim. Dzisiaj ceny 356-Carrera sięgają ponad 400 tysięcy złotych! Podobne ceny osiągają również 356 Speedster i Super 90 z 1960 roku. Pamięć o kultowym Porsche jest nadal żywa – w ubiegłym roku amerykański magazyn Sports Car International zaliczył „trzy-pięć-szóstkę” do dziesiątki najsłynniejszych sportowych wozów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:20, 09 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] PORSCHE 356 Speedster

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:26, 09 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:43, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:44, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:45, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:46, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:47, 11 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
markk_




Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:48, 30 Maj 2008    Temat postu:

Klasyka. Czysta forma. Bezkompromisowość. Styl. Tradycja. Oto Porsche właśnie.

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> 356 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin