Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:05, 12 Lut 2006 Temat postu: 914 |
|
|
Volkswagen i Porsche postanowiły produkować wspólnie samochód. Korzyści miały rowinież być wspólne. Ugruntowana pozycja na światowym rynku samochodów sportowych marki Porsche oraz dobrze rozwnięta sieć serwisowa Volkswagena miały zapewnić sukcesy w sprzedaży nowemu, wspólnie opracowanemu przez obie firmy, samochodowi. Premiera samochodu nazwanego Porsche 914 odbyła się na frankfurckim salonie samochodowym. Było to w końcu sierpnia 1969 roku. Cechami szczególnymi nowego samochodu były: niskie sportowe nadwozie i centralnie, przed osią tylną umieszczony silnik. Uruchomiono produkcję samochodu w dwóch wersjach, zależnie od zastosowanego silnika. Podstawowy był silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,7l i mocy 80 KM. Miał on elektroniczny układ wtryskowy Boscha i pochodził z Volkswagena 411E.
Drugi silnik, to jednostka stosowana do napędu Porsche 911; 6-cylindrów miało pojemność 2l i moc 150 KM. Samochód napędzany silnikiem od Porsche 911 miał oznaczenie 914/6 i był wytwarzany do sierpnia 1972 roku, następnie otrzymał oznaczenie 914/2.0 oraz silnik 4-cylindrowy o pojemnosci 2l i mocy 100 KM. Nastąpiła również zmiana silnika 1.7l. Zamiast niego od sierpnia 1973 roku stosowano silnik 1.8l z Volkswagena 412S. Wszystkie odmiany silników były chłodzone powietrzem, miały układ cylindrów typu boxer i były ustawione wzdłuż pojazdu przed osią kół tylnych. Nadwozie samochodu zaprojektowała niemiecka firma Karmann. Pojazd miał niskie nadwozie, krótką część pasażerską i 15-calowe koła. Porsche 914 miał dobre właściwości trakcyjne; napędznay silnikiem 2.0l o mocy 100 KM uzyskiwał prędkość 100 km/h w ciagu 10,5 s, przy tym dobrze zachowywał się w czasie jazdy z dużą prędkoscią. Ten model Porsche nie odniósł wielkich sukcesów sportowych. Największym sukcesem było doprowadzenie takiego wozu, napędzanego 6-cylindrowym silnikiem Porsche, przez Szweda Bjorna Waldegaarda, na trzecim miejscu do mety Rajdu Monte Carlo w 1971 roku. Również jako samochód powszechnego użytku nie zyskał popularności, nie był długo wytwarzany. Produkcję Porsche 914 zakończono w 1975 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:06, 12 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:07, 12 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:09, 12 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:09, 12 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:10, 12 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|