ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:08, 09 Lut 2006 Temat postu: 962 Dauer Le Mans |
|
|
Z reguły w centrum uwagi znajduje się silnik i jego moc maksymalna. O dynamicznych możliwościach auta decyduje jednak stosunek mocy do masy, a nie konie mechaniczne. W wypadku Dauer-Porsche 730 KM zmaga się z masą 1080 kg. To oznacza, że na 1 KM przypada 1,5 kg masy samochodu. "Nienasyceni", wciskając guzik dodatkowego doładowania, mogę zwiększyć moc maksymalną do 850 KM. Wystarczająco duże emocje towarzyszą ujarzmianiu standardowych 730 KM. Powyżej 5000 obr./min moc wzrasta wręcz gwałtownie. Przyśpieszenie z 200 do 250 lub z 300 do 350 km/h jest nagłe niczym w odrzutowym samolocie myśliwskim. Prędkość maksymalną Dauera-Porsche 962 to coś teoretycznego, gdyż trudno ją osiągnąć. Niewielu kierowców ośmieli się wypróbować wszystkie rezerwy mocy tkwiące w tym wyścigowym bolidzie. Badanie przyczepności na zakrętach także lepiej pozostawić zawodowcom, tym bardziej że granica między poślizgiem a przyczepnością jest bardzo cienka. Na najszybszych odcinkach zakrętów niemieckich autostrad niewiele wozów sportowych może konkurować z tym wyścigowym autem sportowym. Precyzyjnie reaguje nawet na najmniejsze ruch kierownicą, chociaż prowadzący powinien być atletycznej budowy, gdyż Dauer 962 nie ma wspomagania układu kierowniczego. Dauer-Porsche 962 to nie przedmiot użytkowy, jak np: Punto, ale sprzęt sportowy najwyższej klasy dla mężczyzn bez superlicencji Formuły 1, ale za to z umiejętnością kontroli nad bolidem we wszystkich warunkach drogowych. Tym superautem kieruje się za pomocą takich samych mechanizmów jak w zwykłym samochodzie, ale reakcje są ekstremalnie inne. Dauer 962 nie ma ABS-u ani poduszek powietrznych. Jazdę bardzo ułatwia wydajna klimatyzacja, przydająca się tylko w czasie upałów. Porsche 962 to wyścigowy wóz wszechczasów. Dzięki projektantom udało się zachować styl i uzyskać odpowiednią funkcjonalność. Współczynnik oporu wynosi 0,31. Najpiękniejszą nagrodą za wysiłki całego zespołu przy projektowaniu i budowaniu Dauer-Porsche 962 było zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 1994 roku. Samo przeczytanie danych technicznych wprawia w osłupienie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h przekracza prawa fizyki i ramy wyobraźni. Dla takich bolidów oznacza jedną wielką mechaniczną męczarnię: podwyższa się obroty silnika do 7000, wrzuca pierwszy bieg i puszcza sprzęgło. Gdziekolwiek Dauer-Porsche pojawi się, wszędzie słychać głos zachwytu. Jadąc, syczy i gwiżdże. Najdłuższa prosta kurczy się do śmiesznych wymiarów. Samochód pożera zakręty jak dzikie zwierzę zdobycz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|