ArturPL
Administrator
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:44, 05 Lut 2006 Temat postu: Informacje i zdjęcia |
|
|
W połowie kwietnia Porsche poinformowało o budowie nowego prototypu samochodu wyścigowego przygotowywanego do startów w American Le Mans Series 2006 w kategorii LMP2 (Le Mans Prototype 2). Budowa bolidu jest kontynuacją jakże długiej i imponującej historii Porsche Motosport. Udane testy pozwoliły na oficjalną odsłonę bolidu a jego debiut okazał się strzałem w dziesiątkę (główni partnerzy zespołu: DHL, MICHELIN, ZF SACHS, MOBIL1, HYATT, MAIL2WEB.COM). Pierwszy pełny sezon 2006 samochód będzie jeździł wyłącznie w ekipie Penske Motorsports. Aby sprostać najwyższym wymaganiom dla samochodów wyścigowych w Porsche RS Spyder wykorzystano zupełnie nowe rozwiązania techniczne. Nowa koncepcja dotyczy w szczególności silnika, układu napędowego i zawieszenia a całość jako bryła charakteryzuje się doskonałymi własnościami aerodynamicznymi.
Jednostka napędowa- zbudowana jest w układzie V8 o kącie rozwidlenia 90 stopni, przy pojemności skokowej 3397 cm3 . Moc wyjściowa wynosi 480KM przy 10300 obr/min. a maksymalny moment obrotowy 370Nm przy 7500 obr/min. Układ rozrządu- DOHC z czterema zaworami na każdy cylinder.
Układ napędowy- 6 biegowa skrzynia biegów z systemem elektro-pneumatycznej zmiany przełożeń. Obudowa skrzyni biegów wykonana ze stopów lekkich. Sprzęgło cierne z włókien węglowych-3 tarczowe.
Zawieszenie - regulacja zbieżności, wysokości i kąta pochylenia koła. W układzie hamulcowym zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu auta i 355 mm z tyłu, zaciski hamulcowe 6-cio tłoczkowe na obu osiach. Koła 18 calowe BBS z zabezpieczeniem centralnym (waga obręczy przedniej 7,5kg oraz 8,5 kg tylnej). Wymiary: długość 4650 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1068mm. Waga 750kg-bez kierowcy, zbiornik paliwa 90l.Dla konstruktorów RSa celem nadrzędnym pod względem prowadzenia pojazdu było zapewnienie idealnego rozłożenia mas na poszczególne osie oraz znaczne obniżenie położenia środka ciężkości. Daje to dużo większe korzyści niż stosowanie ekstremalnie drogich komponentów, które - mimo swojej jakości - rozmieszczone nieprawidłowo mogą wpływać niekorzystnie na właściwości jezdne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArturPL dnia Czw 21:17, 09 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|