Forum ..::PORSCHE::..
..::PORSCHE::..
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Informacje i zdjęcia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> RS Spyder
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:44, 05 Lut 2006    Temat postu: Informacje i zdjęcia

W połowie kwietnia Porsche poinformowało o budowie nowego prototypu samochodu wyścigowego przygotowywanego do startów w American Le Mans Series 2006 w kategorii LMP2 (Le Mans Prototype 2). Budowa bolidu jest kontynuacją jakże długiej i imponującej historii Porsche Motosport. Udane testy pozwoliły na oficjalną odsłonę bolidu a jego debiut okazał się strzałem w dziesiątkę (główni partnerzy zespołu: DHL, MICHELIN, ZF SACHS, MOBIL1, HYATT, MAIL2WEB.COM). Pierwszy pełny sezon 2006 samochód będzie jeździł wyłącznie w ekipie Penske Motorsports. Aby sprostać najwyższym wymaganiom dla samochodów wyścigowych w Porsche RS Spyder wykorzystano zupełnie nowe rozwiązania techniczne. Nowa koncepcja dotyczy w szczególności silnika, układu napędowego i zawieszenia a całość jako bryła charakteryzuje się doskonałymi własnościami aerodynamicznymi.
Jednostka napędowa- zbudowana jest w układzie V8 o kącie rozwidlenia 90 stopni, przy pojemności skokowej 3397 cm3 . Moc wyjściowa wynosi 480KM przy 10300 obr/min. a maksymalny moment obrotowy 370Nm przy 7500 obr/min. Układ rozrządu- DOHC z czterema zaworami na każdy cylinder.
Układ napędowy- 6 biegowa skrzynia biegów z systemem elektro-pneumatycznej zmiany przełożeń. Obudowa skrzyni biegów wykonana ze stopów lekkich. Sprzęgło cierne z włókien węglowych-3 tarczowe.
Zawieszenie - regulacja zbieżności, wysokości i kąta pochylenia koła. W układzie hamulcowym zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu auta i 355 mm z tyłu, zaciski hamulcowe 6-cio tłoczkowe na obu osiach. Koła 18 calowe BBS z zabezpieczeniem centralnym (waga obręczy przedniej 7,5kg oraz 8,5 kg tylnej). Wymiary: długość 4650 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1068mm. Waga 750kg-bez kierowcy, zbiornik paliwa 90l.Dla konstruktorów RSa celem nadrzędnym pod względem prowadzenia pojazdu było zapewnienie idealnego rozłożenia mas na poszczególne osie oraz znaczne obniżenie położenia środka ciężkości. Daje to dużo większe korzyści niż stosowanie ekstremalnie drogich komponentów, które - mimo swojej jakości - rozmieszczone nieprawidłowo mogą wpływać niekorzystnie na właściwości jezdne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturPL dnia Czw 21:17, 09 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:49, 05 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ArturPL
Administrator



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:52, 05 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..::PORSCHE::.. Strona Główna -> RS Spyder Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin